Bewonerscommunicatie


Een renovatie heeft voor bewoners vaak meer impact dan zij zich van te voren kunnen voorstellen. Het kan zorgen voor spanning en onzekerheid. Juist daarom hebben bewoners behoefte aan heldere informatie en een luisterend oor. Bewoners verdienen persoonlijke aandacht en een goede voorlichting over wat er gaat gebeuren. Zo weten ze wat hen te wachten staat en komen ze niet voor verrassingen te staan. Omdat wij bewonerscommunicatie- en begeleiding zo belangrijk vinden, hebben wij een woonconsulente in dienst.

Woonconsulent
Evelien is woonconsulent bij Onderpand Vastgoedbeheer. Zij is dé schakel tussen bewoners, woningcorporatie en de uitvoering. Zij richt zich op de communicatie en het begeleiden van bewoners voor, tijdens en na de werkzaamheden. Evelien is hét aanspreekpunt voor bewoners. Zij beschikt over goede communicatieve vaardigheden en is bouwkundig onderlegd. Het is haar taak de bewoners goede voorlichting en aandacht te geven, zo komt niemand voor verrassingen te staan.
'De bewoner staat voor mij centraal! Wij komen tijdens de werkzaamheden in hun (t)huis, hun vertrouwde omgeving. Dit is voor bewoners vaak spannend en ingrijpend. Met duidelijke informatie, een luisterend oor en persoonlijke aandacht kan ik veel zorgen wegnemen. Dit brengt rust en een groter draagvlak. Door mijn korte lijnen met de techniek en de corporatie kan ik snel schakelen, wat zorgt voor een efficiënter renovatieproces. Kwaliteit leveren mét een hoge klanttevredenheid is mijn doel!'

Evelien Smeenk

Bereikbaarheid
Gedurende de werkzaamheden is Evelien regelmatig in de wijk aanwezig. Zo houdt zij binding met de werkzaamheden, het team en de bewoners. Naast haar aanwezigheid in de wijk is zij ook telefonisch (0570 – 854088) en via de e-mail (bewonerszaken@onderpand.nl) bereikbaar.